Muck
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Muck

Dette er en Hogwarts-lignende skole
 
ForumforsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Lektier til uge 8.

Go down 
ForfatterBesked
Ephera
Lærer
Lærer



Antal indlæg : 5
Registration date : 17/06/08

Lektier til uge 8. Empty
IndlægEmne: Lektier til uge 8.   Lektier til uge 8. Icon_minitimeOns Jul 16, 2008 6:03 pm

Ephera kom gående ind i klasselokalet iført store klodsede støvler, en cowboykjole, en sort kappe og store runde briller der forstørrede hendes øjne. Hun så meget mærkelig og endda skræmmende ud. Nogle elever grinede skadefro over synet af hende imens andre sad med skrækslagne udtrykke. Men Ephera smilede bare varmt. Da hun skulle sætte sig ned på sin stol bag sit bord, faldt hun i stedet og landte med et lille brag på jorden. Igen lød der skadefro grin fra eleverne. Men hun kom hurtigt op og smilede usikkert til eleverne. "Ehm... Hej med jer! Jeg er prof. Anfe, jeres lærer i Astronomi. Astronomi er et meget spændende fag. I skal lære om stjerner, kometer, solsystemet og meget mere!" sagde hun og fik det varme smil tilbage. "Jeg forventer at i laver jeres lektier, ikke pjækker og gør jer umage med faget!" tilføjede hun en smule strengt. Men derefter kom det velkendte smil igen frem på hendes læber. Så vendte hun sig om og skrev med sin tryllestav på tavlen:


Lektier til uge 8.

I denne uge er emnet Solen. I skal komme ind på følgende:

* Solens oprindelse
* Rotationsperioder og rotationer
* Størrelse
* Alder
* Temperaturer
* Afstande fra planeterne
* Kan vi leve uden solen?
* Andet vigtigt om solen.

Det skal være sammenhængende tekst og kopiering er IKKE tilladt. Lektien skal fylde MINDST 200 ord (ca. 12 linjer). Spørgsmål sendes til mig i pm (privat besked) og lektien skal også sendes på pm til mig. God arbejdslyst!



"Jeg forventer gode, detaljerede og læselige afleveringer! Opsætning er også vigtigt!" sagde hun derefter og kiggede ud på eleverne med et strengt blik. Derefter satte hun sig ned på stolen - uden at falde ned - og tilføjede, "i må gå i gang!". Så begyndte hun at læse nogle pergamenter hun havde liggende på sit bord.
Tilbage til toppen Go down
 
Lektier til uge 8.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Lektier til uge 8.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Muck :: Klasser :: Astronomi-
Gå til: